Vast-Mobiel integratie

Vast-Mobiel integratie (VAMO) integreert uw mobiele toestel met uw (hosted) telefooncentrale. Daarmee is uw mobiele toestel een volwaardig onderdeel geworden van de telefooncentrale. U bent vast en mobiel op één enkel (vast) telefoonnummer bereikbaar en u belt via één (vast) nummer uit.

Meer informatie ontvangen?

Een moment geduld aub.
  • Makkelijk collega’s bellen

    U belt uw collega’s met uw mobiele toestel op hun extensie (verkort intern nummer).

  • Nummer altijd herkenbaar

    Altijd uitbellen met uw vaste nummer, uw vaste nummer wordt in de nummerweergave getoond. Daarmee bent u beter bereikbaar en herkenbaar voor uw klanten en leveranciers.

  • Flexibele telefooncentrale

    Persoonlijke directe nummer, of het centrale bedrijfs- of afdelingsnummer instelbaar in telefooncentrale.

Veelgestelde vragen

Is VAMO mogelijk in combinatie met KPN ÉÉN?

Nee, op dit moment (nog) niet.

Welke invloed heeft VAMO op de belkosten?

Dit is in detail beschreven in de dienstbeschrijving. In het kort: Gesprekken met een VAMO mobiel zijn qua kosten zoveel mogelijk gelijk als de kosten gemaakt met een ‘normaal’ mobiel.

Als ik het voicemail knopje op de iPhone gebruik, kom ik bij KPN voicemail uit? Er was toch één voicemail box op het HIP platform?

Dit klopt. Op Android en WindowsPhone toestellen kun je 1233 als voicemail nummer instellen, echter de iPhone gebruikt het nummer wat op de SIM is ingesteld. Dit nummer is helaas niet aan te passen. Er wordt gekeken naar een oplossing. Op dit moment is het advies om gewoon 1233 te bellen. Dit kan eventueel als Voicemail contact als favoriet ingesteld worden.

Werkt VAMO ook in het buitenland?

VAMO werkt bij alle internationale mobiele providers die koppelen op basis van Camel. Dit is de overgrote meerderheid van de providers. Als een land geen Camel koppeling heeft zal het toestel als ‘normaal’ mobiel toestel functioneren, zonder de VAMO integratie. Rechts is een Excel bestand toegevoegd met alle providers die VAMO ondersteunen.

Bij sommige specifieke internationale providers is geconstateerd dat zij niet op een juiste manier met 085 nummers omgaan. Er wordt onder water een 085 reeks gebruikt om de integratie tussen het mobiele KPN en vast HIP platform te realiseren. Het gevolg daarvan is dat VAMO niet goed werkt. In dat geval kan VAMO worden uitgeschakeld en kan er zonder VAMO integratie mobiel gebeld worden.

Op dit moment is dit issue bekend bij de volgende internationale Providers:

  • Oostenrijk – 3 AT
  • Oostenrijk – Orange AT
  • UK – O2

Ik kan niet gebeld worden op mijn mobiele toestel met VAMO. De beller krijgt een melding dat het niet mogelijk is de gebruiker te bereiken. Hoe kan dit?

Dit kan voorkomen als er een VAMO User is geconfigureerd, die geen vast toestel (profiel) heeft en tevens geen vast nummer heeft toegewezen op zijn User Profile. Dit kan opgelost worden door een vast nummer aan de User toe te wijzen.

Als er gebeld wordt naar een Huntgroep en de mobiele VAMO gebruiker zit in die Huntgroep, kan hij dan op zijn mobiel zien dat er voor die specifieke huntgroep gebeld wordt?


Nee

Zijn er manieren om ervoor te zorgen dat mijn mobiele nummer zichtbaar wordt als ik mobiel bel?

Op dit moment niet via HIP, maar binnenkort zal dit wel mogelijk zijn via de HIPPER: de gebruiker zal daar kunnen kiezen tussen zijn vaste en mobiele identiteit. Op dit moment is het wel mogelijk om dit te bereiken door Mobility uit te zetten (zie VAMO handleiding) met de HIPPER app, en in Broadsoft. Een niet smartphone kan dit dus niet zelf uitzetten.

Hoe werkt HIPPER in combinatie met VAMO?

Op dit moment maakt HIPPER gebruik van ‘call through’. In combinatie met VAMO werkt dit niet. Met VAMO kunt u gewoon gebruik maken van de dialer van de mobiele telefoon. Op dit moment wordt ook de HIPPER aangepast voor gebruik in combinatie met VAMO.

Als ik Mobility uitgeschakeld heb kan ik geen 1200 of korte servicenummer (0800-kort, 0900-kort) bellen?

Dat is correct. Er wordt gewerkt aan een oplossing, waarbij het niet meer nodig zal zijn om Mobility uit te schakelen. Het zal dan mogelijk zijn het mobiele nummer te representeren met Mobility aan.

Wilt u meer weten? Laat ons u terugbellen!