‘Één momentje, ik zoek uw gegevens er even bij.’ Het is een veelgehoorde zin als je belt met een bedrijf waar je een bestelling hebt gedaan. Best gek als je bedenkt dat terwijl je bijna altijd en overal je gegevens in drievoud online moet invullen, dus ook je telefoonnummer. Dat kan een stuk professioneler en makkelijker met software-integratie.
Hoe werkt het?
Het koppelen van de database van het CRM-systeem met de database van de telefoonoplossing heet Computer Telefonie Integratie (CTI). Waarom is dat handig? Op het moment dat een klant belt wordt het nummer direct herkent. In het CRM worden automatisch de juiste gegevens erbij gezocht die je vervolgens met één muisklik kunt openen. Zo hoeft de klant niet te wachten en heb je meteen inzicht in je klant op het gebied van klantinformatie, laatste contactinformatie, openstaande posten, lopende offertes, etc.
Waarom is het nuttig?
Wat maakt het uit om even die gegevens op te zoeken? In de huidige snelheid waarmee we vandaag de dag leven behoorlijk veel. Hoe sneller een medewerker de gegevens erbij heeft, hoe sneller hij de klant kan helpen en hoe meer klanten hij van dienst kan zijn. Verhoogde productiviteit dus. Een andere plus is dat er veel minder kans op fouten is als dit proces geautomatiseerd wordt. Denk je eens in: Piet Jansen belt. Hij is vast niet de enige Jansen in het systeem, dus moet hij handmatig geselecteerd worden. Het kan zomaar gebeuren dat de verkeerde Jansen wordt geselecteerd. Dan ben je zo weer een paar minuten verder en heb je wellicht een geïrriteerde klant aan de lijn. Dat wil je voorkomen.
Daarnaast kan Cloud CTI ook de tevredenheid van werknemers verhogen. Als klantinformatie voortaan automatisch verschijnt, scheelt dat een hoop zoeken. Op die manier kunnen werknemers zich richten op hun kerntaken: de klant zo goed en zo snel mogelijk helpen zonder onnodig fouten te maken. ‘Ik heb uw gegevens al voor me’, dat klinkt toch een stuk beter?
Wil je hier meer weten over het mogelijk maken van veilig werken? Met onze kennis en ervaring staan wij jou graag te woord. Een adviesgesprek kan snel en eenvoudig worden aangevraagd. Hopelijk tot snel.