Het gebruik van digitale middelen is niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Digitaal of hybride (samen)werken op afstand is binnen korte tijd de normaalste zaak van de wereld geworden. Daarbij is Microsoft Teams één geïntegreerde oplossing die steeds vaker gestandaardiseerd wordt. Zo hebben gebruikers – van kantoormedewerkers tot productie, IT-medewerkers en ander personeel – met Microsoft Teams alle middelen die zij nodig hebben. Maar wist je dat je nóg meer uit Microsoft Teams kunt halen?
Microsoft Teams vervangt tevens de vaste telefooncentrale van het bedrijf; gebruikers kunnen via Teams oproepen plaatsen en ontvangen met hun vaste nummer. Het is dus niet meer nodig om over te schakelen naar een ander(e) applicatie of apparaat. Lees verder om te ontdekken welke voordelen dit oplevert.
Over Microsoft Teams
Gebruik je Office 365 of Microsoft 365? Dan is Microsoft Teams inbegrepen. Hiermee kunnen medewerkers binnen je bedrijf gemakkelijker met elkaar samenwerken en communiceren. Zo kunnen zij chatten, documenten samen bewerken, bellen, en opdrachten of bestanden uitwisselen – allemaal in dezelfde applicatie. Door de integratie met Microsoft 365 en honderden externe applicaties, is alle benodigde informatie altijd binnen handbereik. En dankzij de geavanceerde privacy-, compliance- en beveiligingsmogelijkheden behoudt je bedrijf de regie op alles wat gedeeld en verzameld wordt.
Verhoog tevredenheid
Gebruikers zijn gewend om elkaar onderling veelvuldig te bellen via Microsoft Teams. Toch blijft een vast nummer belangrijk voor contact buiten het bedrijf. Met Teams Phone heb je alle bekende functies die je van een moderne telefooncentrale kunt verwachten, en meer.
Zo kun je op je eigen mobiele telefoon of laptop gebeld worden, wat ideaal is wanneer je onderweg bent of onverwacht vanuit huis moet werken. Gebruik van een mobiel (privé)nummer of doorschakelen vanuit een fysieke vaste telefoon is niet langer nodig. Gebruikers bepalen zo zelf wanneer ze bereikbaar zijn op het vaste nummer van het bedrijf. Oproepen van klanten komen bijvoorbeeld niet binnen buiten werktijden doordat alleen het vaste nummer wordt gebruikt. Tevredenheid onder de medewerkers neemt hierdoor toe.
In vergelijking tot bellen met een losstaande traditionele telefooncentrale is bellen via Teams eenvoudig en snel doordat het op dezelfde bekende manier werkt als onderling bellen via Teams. Dit geldt ook voor het instellen van bereikbaarheid. Wordt een collega bijvoorbeeld tijdelijk waargenomen? Dan stelt deze via de Teams app in dat zowel oproepen naar Teams als het vaste nummer doorgestuurd worden naar een collega.
Bespaar tijd met deze telefonieoplossing
Een traditionele telefooncentrale geeft de IT-afdeling extra werk, omdat ze meerdere losstaande oplossingen en apparaten moeten beheren waarvoor specifieke kennis nodig is. Wil je in je traditionele telefooncentrale een gebruiker toevoegen óf verwijderen? Dit vereist specifieke kennis over de oplossing en het is niet altijd even snel gedaan.
Met Teams Phone hoef je zelfs geen account toe te voegen en een vast nummer is met enkele kliks in de admin portal toegewezen, een portal die de IT-medewerker al gewend is om te gebruiken. Service desks voor medewerkers die bereikbaar zijn via algemene nummers maken gebruik van antwoordgroepen en keuzemenu’s. Deze functies zitten standaard inbegrepen en werken voor gebruikers via de Teams client en voor IT via het admin center.
Bespaar kosten met Microsoft Teams Phone
Kosten voor beheer en onderhoudscontracten of investeringen in je traditionele telefooncentrale (PBX) kunnen aanzienlijk oplopen. Doordat Microsoft Teams de traditionele telefooncentrale van je bedrijf volledig vervangt, hoef je deze kosten niet te maken.
Gebruik je bestaande infrastructuur als fax, intercom, vaste telefoons of contact center? Geen probleem! Teams kan deze blijven ondersteunen. Heb je een bestaand contract en voordelige tarieven bij je bestaande telecomprovider? Dan kan je hiervan gebruik blijven maken. Om de overstap efficiënt te maken werken bedrijven veelal samen met een in Teams Phone gecertificeerde partner zoals Einstein ICT. Zij hebben honderden klanten succesvol gemigreerd en kunnen dit daardoor snel realiseren.
Geïnteresseerd in de mogelijkheden van Microsoft Teams Phone voor jouw organisatie?
Download nu het whitepaper dat uiteenzet hoe wij MS TEAMS voor KH Engineering als (internationale) telefooncentrale hebben ingezet in hun bedrijf. In dit whitepaper kun je onderstaande informatie terugvinden:
- Hoe werkt een telefooncentrale in MS TEAMS precies?
- Hoe maken zowel het MKB als het grootbedrijf hier gebruik van?
- Het verbeteren van bereikbaarheid door vast-mobiel integratie
- Werken met een virtuele receptioniste
- Hoe is dit alles toegepast voor KH Engineering die gevestigd is op locaties in Amsterdam, Schiedam en Antwerpen?
Bovenstaande onderwerpen (en nog meer) worden allemaal beschreven in het negen pagina’s tellende whitepaper. Het deelt niet alleen veel kennis over hoe het precies werkt in MS TEAMS, maar geeft tegelijkertijd het klantverhaal van KH Engineering weer.