Wie op het LinkedIn profiel van Joshua Graafland kijkt, een van onze supportdeskmedewerkers, ziet bij zijn ervaringen dat het iemand is die graag anderen vooruithelpt. Als klant van Einstein ICT heb je hem wellicht al eens gesproken. Het leek ons interessant om eens een kijkje te geven in zijn dagelijkse werkzaamheden. Maar we stelden hem eerst aan vraag:
Waar wordt Joshua blij van?
Zijn spontane antwoord: ‘Als dingen niet functioneren en jij degene bent die het kan oplossen. Maar vooral ook het testen, programmeren, instellen en het bedenken van rechtenstructuren. Dat komt bijvoorbeeld vaak voor als het om telefonie gaat.
Hulp bij efficiënt gebruik
Joshua vertelt dat hij ook plezier heeft als hij bijvoorbeeld een script mag schrijven voor een werkplekoplossing. ‘Waar het vooral om gaat is om te zoeken naar eenvoud en gemak. Dat betekent bijvoorbeeld dat je er alles aan doet om met zo min mogelijk muisklikken te komen naar datgene waar je naar op zoek bent of wat bij de desbetreffende functierol hoort. Een belangrijk onderdeel van mijn werkzaamheden is dat er gezorgd wordt dat de juiste mappen en functionaliteiten aan medewerkers worden toegewezen.’
Klankborden
Joshua roept iedere klant die een wil klankborden op om contact op te nemen. ‘Domme vragen bestaan niet. Ik zal een voorbeeld geven: er zijn klanten die hele grote dromen hebben en als het ware ‘een Ferrari’ willen hebben als het gaat om ICT. Als je doorvraagt en een goed gesprek met elkaar voert is het dikwijls zo dat je met een minder grote of kostbare oplossing minimaal hetzelfde kunt bereiken. Klankborden loont dus letterlijk.’
Leg het maar bij ons neer
‘Ook ik heb gelukkig nog veel vragen, waardoor je kunt leren. Maar wat ik vooral mee zou willen geven is dat klanten hun vragen gewoon bij mij kunnen droppen. De supportafdeling zal altijd op zoek gaan naar een juist antwoord en eerlijkheidshalve is dan Google soms ook onze beste vriend, want als supportdeskmedewerker ben je niet alwetend. In afwachting van een passend antwoord kunnen klanten daardoor focus houden op hun dagelijkse werkzaamheden.’
Met welke vraag kunnen we jou helpen?
Onze supportdesk kan je bijvoorbeeld helpen met het resetten van wachtwoorden of als er problemen zijn met het inloggen op accounts. Maar ook als je connectiviteitsproblemen ervaart: problemen met de (draadloze) internetverbinding. Tot slot is het aantal softwareapplicaties bij veel bedrijven toegenomen. Ook daar kunnen vragen over zijn, die bijvoorbeeld gaan over digitale veiligheid, licenties of vereenvoudiging van het ICT-landschap.
Neem voor vragen over ICT-beheer of vaste- en mobiele telefonie contact met ons op.