Het gebruik van digitale werkmiddelen is niet meer weg te denken uit de samenleving. Digitaal of hybride (samen)werken op afstand is binnen korte tijd de normaalste zaak van de wereld geworden. Daarbij is Microsoft Teams één geïntegreerde oplossing die steeds vaker gestandaardiseerd wordt in alle branches. Zo hebben medewerkers met Microsoft Teams alle middelen die zij nodig hebben. Maar wist je dat je nóg meer uit Microsoft Teams kunt halen?
Microsoft Teams vervangt tevens de vaste telefooncentrale van je organisatie; gebruikers kunnen via Teams oproepen plaatsen en ontvangen met hun vaste nummer. Het is dus niet meer nodig om over te schakelen naar een ander(e) applicatie of apparaat. Lees verder om te ontdekken welke voordelen dit oplevert en download ons gratis whitepaper of bekijk onze video over Microsoft Teams als telefooncentrale.
Over Microsoft Teams
Gebruik je Microsoft Office of Microsoft 365? Dan zit Microsoft Teams inbegrepen waarmee alle medewerkers gemakkelijker met elkaar kunnen samenwerken en communiceren. Zo kunnen zij chatten, bellen, presenteren of bestanden uitwisselen – allemaal in dezelfde applicatie. Door de integratie met Microsoft 365 en honderden externe applicaties, is alle benodigde informatie altijd binnen handbereik. En dankzij de geavanceerde privacy-, compliance- en beveiligingsmogelijkheden behoudt je organisatie de regie op alles wat gedeeld en verzameld wordt.
Verhoog tevredenheid van medewerkers
Gebruikers zijn gewend om elkaar onderling veelvuldig te bellen via Microsoft Teams. Toch blijft een vast nummer belangrijk voor contact buiten de organisatie. Met Teams Phone heb je alle bekende functies die je van een moderne telefooncentrale kunt verwachten, en meer.
Zo kun je op je eigen mobiele telefoon of laptop gebeld worden, wat ideaal is wanneer je onderweg bent of onverwacht vanuit huis moet werken. Gebruik van een mobiel (privé)nummer of doorschakelen vanuit een fysieke vaste telefoon is niet langer nodig. Gebruikers bepalen zo zelf wanneer ze bereikbaar zijn op het vaste nummer van de organisatie. Oproepen van klanten komen bijvoorbeeld niet binnen buiten werktijden of op vrije dagen van medewerkers doordat alleen het vaste nummer wordt gebruikt. Tevredenheid onder medewerkers neemt hierdoor toe.
In vergelijking tot bellen met een losstaande traditionele telefooncentrale is bellen via Teams eenvoudig en snel doordat het op dezelfde bekende manier werkt als onderling bellen via Teams. Dit geldt ook voor het instellen van bereikbaarheid. Wordt een medewerker bijvoorbeeld tijdelijk vervangen? Dan stelt deze via de Teams app in dat zowel oproepen naar Teams als het vaste nummer doorgestuurd worden naar een collega.
Bespaar tijd met deze telefonieoplossing
Een traditionele telefooncentrale geeft de IT-afdeling extra werk, omdat ze meerdere losstaande oplossingen en apparaten moeten beheren waarvoor specifieke kennis nodig is. Wil je in je traditionele telefooncentrale een nieuwe medewerker toevoegen óf verwijderen? Dit vereist specifieke kennis over de oplossing en het is niet altijd even snel gedaan.
Met Teams Phone hoef je zelfs geen account toe te voegen en een vast nummer is met enkele kliks in de admin portal toegewezen, een portal die de IT-medewerker al gewend is om te gebruiken. Service desks voor medewerkers die bereikbaar zijn via algemene nummers maken gebruik van antwoordgroepen en keuzemenu’s. Deze functies zitten standaard inbegrepen en werken voor gebruikers via de Teams client en voor IT via het admin center. Een traditionele telefooncentrale geeft het de IT-afdeling extra werk, omdat ze meerdere losstaande oplossingen moeten beheren.
Wil je in je traditionele telefooncentrale een nieuwe persoon toevoegen of verwijderen? Dit vereist specifieke kennis over de oplossing en het is niet altijd snel gedaan. Een account toevoegen en instellen binnen de cloud-centrale van Teams is een kwestie van een paar kliks in de admin portal die je gewend bent om te gebruiken.
Bespaar kosten met Microsoft Teams Phone
Kosten voor beheer en onderhoudscontracten of investeringen in je traditionele telefooncentrale (PBX) kunnen aanzienlijk oplopen. Doordat Microsoft Teams je traditionele telefooncentrale van je organisatie volledig vervangt, hoef je deze kosten niet te maken.
Geïnteresseerd in de mogelijkheden van Microsoft Teams Phone voor jouw organisatie?
Download nu het whitepaper dat uiteenzet hoe wij MS TEAMS voor KH Engineering als internationale telefooncentrale hebben ingezet in hun bedrijf. In dit whitepaper kun je onderstaande informatie terugvinden:
- Hoe werkt een telefooncentrale in MS TEAMS precies?
- Hoe maken zowel het MKB als het grootbedrijf hier gebruik van?
- Het verbeteren van bereikbaarheid door vast-mobiel integratie
- Werken met een virtuele receptioniste
- Hoe is dit alles toegepast voor KH Engineering die gevestigd is op locaties in Amsterdam, Schiedam en Antwerpen?
Bovenstaande onderwerpen (en nog meer) worden allemaal beschreven in het negen pagina’s tellende whitepaper. Het deelt niet alleen veel kennis over hoe het precies werkt in MS TEAMS, maar geeft tegelijkertijd het klantverhaal van KH Engineering weer.